مزایا و معایب صنعت چاپ

مزایا و معایب صنعت چاپ

حتی اگر قبلاً آن را نشنیده باشید ، ولی گذشتگان ما چنین می گفتند که دوران چاپ به پایان رسیده است. اما بسیاری از متخصصان در حوزه بازاریابی  ،صنعت چاپ بعنوان یک رسانه قدرت مند در عرضه بازاریابی می باشد و همچنان بعنوان یک ابزار قدرتمند از آن یاد می شود شما باید به این نکته برسید که وجود صنعت چاپ برای هر سازمان و حتی مشاغل کوچک امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. ما قصد داریم در این مقاله مزایا و معایب صنعت چاپ را برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم این معایب و مزایا به شما کمک بکند که بتوانید تصمیم درستی در این زمینه بگیرید.

قدرت ماندگاری رسانه های چاپی

در دهه ۱۹۲۰ ، نوایان گفتند که رسانه های چاپی با آغاز رادیو که در آمریکا شکل و تقریبا توسعه پیدا کرده بود گفتند صنعت چاپ به پایان رسید. همین مطلب را در سال های بعد که تلوزیون شکل گرفت صحبت از پایان صنعت چاپ به میان آمد. از قرن بیستم تا قرن بیست و یکم ، بسیاری از مردم با صدا و تصویر در ارتباط بودند که اینترنت به خانه های مردم آمد و هر کس اینترنت را پایان رادیو و تلوزیون مطرح می کردند علت اصلی آن این بود که اینترنت شیوه جمع آوری اطلاعات را دگرگون کرد. اما همه این تغییر و تحول ها که تقریبا ۱۰۰ سال به طول انجامید رسانه های چاپی نه تنها زنده و خوب هستند ، بلکه بسیاری از مردم می گویند که این رقابت با استفاده از منابع آنلاین و رسانه های اجتماعی دوباره تقویت شده است.

ما در مقالات گذشته در خصوص نحوه و ضرورت صنعت چاپ مطالبی را برای شما بیان کردیم و سعی در آن مقاله توضیحات زیاد و تکمیلی را برای شما بیان کرده باشیم. ولی در مقاله مزایا و معایب صنعت چاپ قصد داریم نکات قوت و ضعف این صنعت را برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم برای شما مفید و پر فایده باشد.

مزایای استفاده از رسانه های چاپی

بسیاری از محققان و مفسران در عرصه صنعت چاپ  بر این عقیده هستند که هنوز صنعت چاپ بعنوان یکی از ابزارهای اصلی و کلیدی در عرضه بازاریابی و تبلیغات می باشد. این به این معنی نیست که همه نوع فعالیت در این زمینه دارای اعتبار می باشد. اما آگهی های تبلیغاتی همچون چاپ تراکت و … تاثیر قابل توجهی در بین مردم دارد و همچنین بر این باور هستند که صنعت چاپ باور و قابل اعتماد تر از رادیو و تلویزیون و اینترنت می باشد زیرا صنعت چاپ بصورت رو در رو و مستقیم با بطن مردم در ارتباط هست و همین امر سبب محبوبیت بیشتر این صنعت می شود.

ارسال پیام در قالب صنعت چاپ

شما می توانید انواع پیام ها در قالب چاپ کارت ویزیت ، چاپ بروشور و درون چاپ پاکت و … برای مخاطبین خود مطالبتون برای مشتریان خود ارسال بکنید. شما می توانید تمامی مطالب و خدمات خودتون را می توانید برای مخاطبین خود ارسال بکنید. هیچ رسانه ای به شما این امکان را نمی دهد که پیام های خودتان را بصورت مستقیم به مخاطبین خود ارسال بکنید. تحقیقات رسانه ای مدتهاست که نشان می دهد رسانه های چاپی تأثیر گذری بسیار زیادی برای مخاطبین خود خواهند داشت. شما می توانید پیام خودتان را در قالب بخش های مختلف از صنعت چاپ با هزینه کم به مخاطبین خود منتقل بکنید.

تاثیر گذاری زیاد

بسیاری از افرادی که تبلیغات شما در قالب صنعت چاپ مشاهده می کند از تاثیر گذاری بسیار زیادی برخوردار هستند. وقتی به محصول و یا خدمات شما در سطح جامعه می افتند به یاد آن تبلیغاتی که شما در سطح جامعه کردید می افتید. وجود تاثیر گذاری بر مصرف کننده به حدی هست که وقتی محصول و یا خدمات شما را مشاهده می کند به راحتی می تواند به خدمات و یا محصول شما اعتماد بکند.

هزینه کم در تبلیغات

صنعت چاپ بیشتر برای سازمان و نهادهایی که در بخش کوچیک فعالیت می کنند بسیار مفید و به صرفه می باشد. زیرا تبلیغاتی که در رادیو و تلویزیون و یا در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد به شدت گران تر و حتی دامنه فعالیت را بشدت وسیع می کند. در حالیکه شاید شما احتیاج نداشته باشید شهر یا منطقه ای دیگر تبلیغات شما را مشاهده بکند چون قرار نیست شما بصورت سراسری خدمات بدهید شاید شما بخواهید در قالب یک محدوده مشخص با یکسری افراد مشخص تبلیغات خودتان را شروع بکنید که صنعت چاپ این مزیت را دارد که در رسیدن به مشتری هدفتون به شما کمک بکند.

تبلیغات بدون وقفه

رسانه های چاپی این قابلیت را دارد که می تواند بازاریابی بدون وقفه داشته باشد.شما می توانید به طرق مختلف این بخش بازایابی را بدون وقفه ادامه بدهید. برای مثال شما می توانید در قالب تبلیغات روزنامه ای و بعد توسط چاپ بروشور و همچنین با ارسال نامه در قالب چاپ سربرگ و قرار دادن در پاکت در قالب چاپ پاکت تبلیغات بدون وقفه خودتان را ادامه بدهید.

اما تبلیغات تلویزیونی نوعی بازاریابی با وقفه است. زیرا به دلیل قیمت بالا و محدودیت هایی که در تبلیغات تلویزیونی وجود دارد شما نمی توانید تبلیغات بدون وقفه و در حوزه های مختلف انجام بدهید.

معایب موجود در صنعت چاپ

رقابت برای جلب توجه مخاطب

تحقیقات علمی در سطح جهان نشان میدهند که اکثر مردم در طول روز همزمان با چندین منبع مختلف از صنعت چاپ گرفته تا رادیو ، تلویزیون ، فیلم و سریال ، شبکه های اجتماعی و … درگیر هستند. صاحبان آن منبع ها همیشه درگیر این مسائل هستند که بتوانند ذهن مخاطبین خودشان را به سمت منبع خود جذب بکنند. صاحبان مشاغل زرنگ و دانا  سعی می کنند از ترکیب منابع مختلف برای جذب بازاریابی خود بهره بگیرند یا حداقل با استفاده از چند منبع مختلف کار بازاریابی خودشان را پیش می برند.

رسانه های چاپی به زمان طولانی تر نیاز دارند

بدون تردید رسانه های اجتماعی سرعت بسیار بالایی نسبت به رسانه های چاپی دارند. شما می توانید در عرض چند دقیقه تمام فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی را در بخش وسیعی پر از تبلیغات خودتان بکنید اما تبلیغات چاپی باید متن تبلیغات تنظیم و سپس تولید و توزیع بشود. با دانستن این موضوع ، صاحبان مشاغل کوچک باید براساس آن برنامه ریزی و زمان بندی  بکنند.

رسانه های چاپی مداوم در معرض مخاطبین باید قرار بگیرد

رسانه های چاپ ی باید به گونه ای باشد که مدام در معرض دید مخاطبین قرار بگیرید بخاطر گسترش تبلیغات در منابع مختلف برای اثر پذیری و حک شدن در ذهن مخاطبین باید این تبلیغات بصورت مدام انجام بشود و این مدوامت باید به گونه ای باشد که در یک بازه های زمانی مشخصی این تبلیغات انجام بشود.

در انتخاب رسانه ها با احتیاط عمل بکنید

از آنجایی که کسب درآمد با دشواری صورت می گیرد و هر صنعتی برای رشد نیازمند تبلیغات می باشد شما باید در انتخاب شیوه بازاریابی و انتخاب منابع نهایت دقت را داشته باشید. تحقیقاتی که در سال های گذشته صورت گرفته تاثیر پذیری صنعت چاپ کاهش داشته و شما نباید تنها تبلیغات خودتان را فقط در حوزه صنعت چاپ محدود بکنید. اما بعضی از مشاغل تنها  بهترین راه برای جذب مشتری و بازاریابی تبلیغات کاغذی می باشد. اما شما باید متناسب با شغل خودتان منابع مختلف برای بازاریابی خودتان را مشخص بکنید.

ما سعی کردیم در این مقاله تمامی مزایا و معایب صنعت چاپ را برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم شما با خواندن مزایا و معایب صنعت چاپ به نتیجه مطلوب در حوزه تبلیغات خود رسیده باشید و به راحتی بتوانید بهترین شیوه برای تبلغات در حوزه مشاغل خود رسیده باشید.